Moms visas:

Köp- och leveransvillkor

Allmänt

Du som handlar hos oss ska vara minst 18 år gammal, är du yngre så behöver vi målsmans godkännande vid beställning.

Alla produkter och produkt information som finns på denna webbplats är avsedd för kvalificerade och professionella fransstylister. Du som kund ska vara behörig att använda de produkter för ögonfransförlängning som säljs på denna webbplats. Bellestore ansvarar inte för någon skada eller skadestånd om en outbildad fransstylist använder våra produkter. Tips som ges under "tips&trixs" används på egen risk.

Vi har rätt att kräva bevis på utbildning som tex kopia på diplom eller certifikat, och häva ordern om vi misstänker bedrägeri. Alla försök till bedrägeri kommer även att polisanmälas. Som företagare inom ögonfransförlängning, är det ditt ansvar att se till att du är försäkrad för produkter som du använder. Ögonfransförlängnings produkter är inte avsedda för försäljning till allmänheten.

Vi reserverar oss för eventuella lagerdiffar samt eventuella felskrivningar

 

Minimiorder

Inget minimiorder belopp

 

Priser

Alla priser på BelleStore.se är inklusive moms (25%, gäller inom EU). Vi förbehåller oss rätten att löpande ändra priser på samtliga varor i vårt sortiment. 
Vi reserverar oss för eventuella lagerdiffar samt eventuella felskrivningar. Skulle eventuellt priset vara felaktigt angivet kommer vi höra av oss till dig för godkännande innan beställningen skickas ut, gäller både om priset är för högt eller för lågt felaktigt prissatt. 
 

 

Har något i din beställning blivit fel?

Om du fått fel produkt eller något är trasigt när du får din beställning av oss vill vi att du tar ett foto på produktern/produkterna tillsammans med orderbekräftelsen så att vi ser vad som blivit fel och skicka ett mail eller ring oss. Detta ska ske senast 2 dagar efter att du hämtat ut ditt paket för att vi ska kunna kontrollera vad som kan ha hänt. Kontaktar ni oss senare kan det hända att vi ej kan kontrollera vad som skett om ni t.ex har fått fel produkt.

 

Beställning

Du beställer via webbutiken. Om du skulle behöva hjälp med att beställa kan vi hjälpa dig med det. Ring elller maila oss om du vill ha hjälp.

 

Orderbekräftelse

När din beställning är gjord skickas en bekräftelse från oss via e-post med information om din beställning. Kontrollera alltid att allt stämmer, om något skulle vara fel eller du vill ta bort eller lägga till någon vara måste du kontakta oss direkt. Vid kontakt med oss angående beställning behöver vi veta ditt ordernummer för att kunna hitta på din order snabbare. Har du tex skrivit in fel adress och sedan upptäcker det när vi har skickat din order kostar det 180kr att få det ändrat hos DHL (posten tar ut denna avgift för att göra ändringar), det är ingen kostnad vi står för om ni som kund har skrivit fel. Därför måste ni kontrollera ordern direkt när ni får orderbekräftelsen. Var även noga med att skriva in rätt e-post adress eftersom det är till denna som orderbekräftelsen skickas och även sändningsnummer från DHL.

Utlämningsställe väljer NI som kund direkt när order läggs och det är inget som vi kan ändra i efterhand. Ska paketet skickas till annan adress skriv tydligt vart den ska skickas. Observera att har ni valt DHL ServicePoint och vill ändra adress kommer vi ändra adressen men ej fraktsätt. Ska paktet skickas till företaget MÅSTE du välja DHL Paket vid beställning.

 

Betalningsalternativ

- KLARNA Checkout Privat / Företag

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är KLARNA som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom KLARNA Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. KLARNA Checkout uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. KLARNA Checkout innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ

När du betalar via KLARNA och väljer faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

- Payson /Paypal

Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se. Payson/Paypal uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. Payson/Paypal innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.

 

- Förskottsbetalning SWISH

Du betalar in pengar i förväg till oss via swish nr. 123 312 98 55 ange ordernr som referens. Kan hända att det blir någon extra dags leveranstid om du väljer förskottsbetalning med SWISH då vi manuellt måste kontrollera dessa inbetalningar.Order skickas när vi fått pengarna.

 

Leveranssätt & Leveranstid

Alla beställningar behandlas i tur och ordning så som de inkommit till oss. Om beställning skett sent på kvällen eller under en röd dag/helg skickas sen tidigast nästa arbetsdag/vardag. Vi reserverar oss att inför & vid större Helgdagar & Högsäsonger (Examen/Studenten, Semestern etc.) och även när vårt kontor är stängt kan leveranstiden för ordrar vara längre och ordrarna behandlas i den tur och ordning som dom har inkommit/betalats. 

Alla leveranser skickas med DHL. Frakt fritt på alla ordrar över 299kr. Leveranstiden är 2-5 helgfria dagar. Vi strävar efter att få iväg din order så fort som möjligt och skickar därför ordrar dagligen. Görs beställningen på en helgdag/röd dag hanteras den tidigast nästkommande vardag.

Är det bråttom för dig att få din order ber vi dig att välja fraktalternativet "Snabbare Hantering" i kassan. Då packar och skickar vi din order ifrån oss inom 24h.
Leveransförseningar kan förekomma, om någon produkt saknas och väntas komma in inom 1-6 dagar så skickas din beställning så fort varan kommit in. Om den inte skulle komma in inom 1-6 helgfria dagar meddelas ni om försenad leverans. Eventuellt får ni del leverans på det som finns i lager och den resterande produkten när den kommit hem.

När paketet är hämtat av DHL får du ett e-post meddelande som bekräftar att paketet är skickat.

Det är på köparens ansvar att se till att den adress som uppgivits till bellestore.se vid beställningstillfället är korrekt. Vi ansvarar ej för försändelser som skadas eller kommer bort i posthanteringen. 

Vi kan ej påverka DHL´s transport, utan när de hämtat paketen hos oss så ligger ansvaret hos DHL att leverera paketen till er. Skulle ditt paket dröja mer än 5 dagar från att du beställt vill vi att ni kontaktar oss så vi kan se vad som hänt med ditt paket. 

Vi ansvarar ej för borttappade försändelser.

 

Ej uthämtade paket

Om en försändelse ej hämtats ut inom 14 dagar kommer den skickas tillbaka till oss på Bellestore. Sker detta kommer du debiteras en administrativ kostnad på 250:-SEK. Den avser ersättning för frakten (tur & retur), logistik och administrativ kostnad.

 

Frakt

Vi har fri frakt på alla ordrar över 299kr och även fria byten inom Sverige. Vi står ej för eventuell tullavgift som respektive land kan ta ut.

 

Tillfälligt slut och restade produkter

Det händer ibland att våra produkter tar slut eller blir försenade från leverantören. Vi skriver alltid meddelande på kvittot om så är fallet med någon av de produkterna ni beställt. Vi skriver "restad" eller en stjärna bredvid produkten som är tillfälligt slut och skickar den så fort vi fått in den. Skulle leverans av den saknade produkten dröja meddelar vi er angånde detta och ger er ett nytt preliminärt leveransdatum eller om ni istället önskar ta bort dessa varor från ordern betalar vi tillbaka beloppet för den eller de varor som är restade.

 

Sekretess och säkerhets personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter (personnummer, namn, adress och telefonnummer.) I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet. Vi spararäven all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att kunna ge dig den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. 
Om du ej vill att vi har din information sparad, om den är felaktig eller ofullständig kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss så ordnar vi det.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om du kontaktar oss ang skada på varorna inne i paketet MÅSTE du ta kort på de skadade varorna tillsammans med din ordersedel. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (efter 14 dgr), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Reklamation

Reklamation är väldigt ovanligt men om du mot förmodan skulle vilja göra en reklamation på en produkt behöver ni informera oss om detta innan ni skickar tillbaka produkten till oss. Om en produkt skulle vara felaktig skall du reklamera till BelleStore inom skälig tid dvs inom 2 månader samt även returnera varan. En reklamation betyder att produkten är defekt, och för att det ska gälla som reklamation måste produkten ha något fabrikations fel. Anledningen till reklamationen kan tex. inte vara att den inte motsvarade förväntningarna. Du bör undersöka alla produkter noggrant när du får din order för att vara säker på att de är felfria. Tex är det ett lim och limmet är dåligt när ni öppnar flaskan så skall man reklamera den direkt när man upptäcker det. Men om man använt mer än hälften av limmet och det gått mer än 2-3 månader kan man ej reklamera. Lim håller inte jättelänge när man öppnar och tar ut lim hela tiden. Limmet reagerar på syre vilket gör att ju mer du öppnar flaskan ju kortare livslängd får limmet. Vi önskar få kopia på kvittot eller ditt order nummer när ni kontaktar oss, detta för att vi ska ha koll på vad som returneras och även kunna ge er ett returnummer som ni ska bifoga med den returnerade produkten. 

För att göra en reklamation vänligen fyll i formuläret på: http://bellestore.se/reclaim-application/ 

Vi återkommer med ett returnummer inom 48h efter att ni fyllt i formuläret. Efter ni fått mailet med returnummer kan ni skicka tillbaka produkten med den bifogade returfraktsedeln (ni fått i ett separat mail) till oss.

Observera att erhållande av returnummer ej betyder att det är en godkänd reklamation.

Vid reklamation skickar vi en returfraktsedel till er via mail efter kontakt med oss. Vid en eventuell tvist kommer vi följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och vi behöver inte ha någon anledning. Detta förutsatt att produkten och förpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid Ångerrätt.
Kvitto eller kopia på ordern måste medfölja produkten vid retur. Kontakt med oss måste ske innan en vara skickas tillbaka, ni får då ett returnummer av oss som ni måste bifoga med returen. 
Om returen eller reklamationen skett felaktigt dvs ingen kontakt med oss innan eller kvitto och returnummer som saknas förbehåller vi oss rätten att avstå återbetalning av varans värden.

För att göra en retur vänligen fyll i formuläret på: http://bellestore.se/reclaim-application/ 

Vi återkommer med ett returnummer inom 48h efter att ni fyllt i formuläret. Efter ni fått returnummer kan ni skicka tillbaka produkten med returfraktsedeln (ni fått i ett mail utav oss) till oss.

Observera att förpackningen på de varor som du önskar återköp på MÅSTE vara obruten och ej skadade! Produkten får ej heller vara använd. Har du öppnat förpackningen gäller ej öppetköp eller ångerrätt.

Alla köp är slutgiltiga och det är endast ett fåtal produkter kan returneras eller bytas ut. Produkten får inte vara använd och förpackningen ska vara hel och i samma skick som när du fick den.

Vi vill att produkten skickas med den bifogade returfraktsedeln så att vi kan vara säkra på att vi får dina varor och även risken för att paketet kommer bort minskar.
Vi löser INTE ut paket mot postförskott.

Vi tar inget ansvar för produkter som skickas tillbaka utan tidigare överenskommelse!
Returer,byten och reklamationer skickas efter ni erhållit returnummer till oss på adress:

Bellestore AB
Slaktergatan 10
721 32 Västerås

Länk till konsumentverkets ångerblankett: http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/%C3%85ngerblankett_Konsumentverket_140613.pdf

 

Återbetalning

Du som konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt och reklamation inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Förutsatt att varan har kommit åter eller att du som kund har lämnat ett bevis på att varan återsänts, genom t.ex kollinr/sändningsnummer. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas inkl frakt, skatt och ev avgifter. Returfrakt står du som konsument själv för när det gäller öppetköp eller byte av vara. Har du valt att betala med SWISH, Bangkgiro eller överföring till bankkonto behöver vi ha ditt kontonummer för att kunna sätta tillbaka pengarna. Skulle du redan hunnit betala fakturan ifrån KLARNA ber vi dig att skriva ner ditt kontonummer på en lapp som du bifogar produkten.

Vid godkänd reklamation återbetalar vi varans värde och returfrakten inom 14 dagar från att vi mottagit varan om du som kund ej önskar ersättnings produkt. Önskar du ersättnings produkt skickar vi den till dig när vi mottagit varan.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Avtalskund / Företagskund

Företagskunder som har registrerat företag med F-skatt sedel kan ansöka om att bli avtalskund på hemsidan. Detta innebär att du som avtalskund alltid får den bestämda rabatten. Kontakta oss på kundservice@bellestore.se om du är intresserad av att handla som avtalskund. Som avtalskund kan man ej nyttja andra rabatter om det inte står det gäller avtalskunder.

 

Bonussystem

För att kunna nyttja vårt bonussystem måste ni vara registrerad kund hos oss med eget inlogg på vår sida. När ni lägger beställning som inloggad kund kommer ni erhålla poäng på varje krona som ni handlar för. Du får bonuspoäng för varje krona du handlar för. Vid inlösen av bonuspoängen motsvarar 20 bonuspoäng en krona, och när du kommit upp i 5 000 bonuspoäng, får du en bonuscheck med rabattkod utskickad till din mail (den 1:a varje månad skickas dessa ut), denna kan du kan använda i kassan vid betalning betalning. Vi kan ej registrera bonus i efterhand utan för att erhålla bonus på ert köp krävs det att ni är inloggad när köpet slutförs.

Observera att bonussystemet ej gäller för avtalskunder/företagskunder då de redan har fast rabatt på sina köp!

   


Produkter

Handla

Information