Moms visas:

 

Snabb leverans 1-3 vardagar*

Fri frakt över 699kr | 

Bonussystem | 

Öppet köp 14 dagar

Vi vill meddela att vissa leveranser som går med båt kan bli försenade pga kriget som är i Röda Havet samt pga överbelastning hos fraktbolagen och i tullen. Vi hoppas ha produkterna här så fort som möjligt! Tack för er förståelse!

Köp- och leveransvillkor för privat

Bellestore är certiferad av Trygg e-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. För att läsa mer om Trygg E-handel och dina rättigheter som konsument kan du besöka www.tryggehandel.se

Senast uppdaterad: 2023-01-12

 

Internetbutiken Bellestore.se är en business to consumerbutik (privatpersoner) och business to businessbutik (företag). Villkoren för företag ligger under Köpvillkor företag.

Dessa försäljningsvillkor gäller vid försäljning och leverans inom Sveriges gränser till privatpersoner. Samtliga produkter kan användas i Sverige. Vid försäljning och leverans inom övriga EU och utanför EU förbehåller vi oss rätten att tillämpa andra villkor vid varje tillfälle. Vänligen kontakta oss för närmare besked om på vilka villkor sådan försäljning och leverans kan ske.

 

Öppettider

Bellestore´s butik har öppet dygnet runt, året runt för beställning av varor. Önskar Du komma i kontakt med personlig kundservice når Du oss på telefon 010-20 70 690. Vi har öppet mån-fre 08.00-15.00. Vi har lunchstängt 11.30-12.30. Det går också bra att maila till oss på help@bellestore.se för att komma i kontakt med oss.

 

Allmänt

Du som handlar hos oss ska vara minst 18 år gammal, är du yngre så behöver vi målsmans godkännande vid beställning.

Alla varor förblir Bellestore.se´s egendom till dess att full betalning är oss tillhanda.

Alla produkter och produkt information som finns på denna webbplats är avsedd för kvalificerade och professionella fransstylister. Du som kund ska vara behörig att använda de produkter för ögonfransförlängning som säljs på denna webbplats. Bellestore ansvarar inte för någon skada eller skadestånd om en outbildad fransstylist använder våra produkter. Tips som ges under "tips&trixs" används på egen risk.

Vi har rätt att kräva bevis på utbildning som tex kopia på diplom eller certifikat, och häva ordern om vi misstänker bedrägeri. Alla försök till bedrägeri kommer även att polisanmälas. Som företagare inom ögonfransförlängning, är det ditt ansvar att se till att du är försäkrad för produkter som du använder. Ögonfransförlängnings produkter är inte avsedda för försäljning till allmänheten.

Vi reserverar oss för eventuella lagerdiffar, slut försäljning samt eventuella felskrivningar. Vi reserverar oss även för eventuella fel med rabattkoder där koden fungerar trots att giltighetstiden gått ut för koden. Rabattkoden kommer då att avaktiveras på ordern om man använt en kod som gått ut.

Bellestore reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbplats. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Det är strängt förbjudet att köpa produkter på vår webbplats www.bellestore.se med syftet att sälja produkterna vidare via internet, som tex i egen webbshop/hemsida, instagram och facebook. Görs detta utan skriftligt godkännande från Bellestore kan du bli skyldig att betala skadestånd.

Du har rätt att returnera en produkt enligt Distans- och hemförsäljningslagen inom 14 dagar från att du köpt den, förutsatt att produkten och dess förpackning är i oförändrat skick dvs oöppnad, oanvänd och ej skadad. Vi kollar alltid alla produkter innan de skickas ut från oss.

Eventuella misstänkta bedrägerier har vi skyldighet att polisanmäla.

 

Personuppgiftshantering

Bellestore AB ansvarar för hantering av dina personuppgifter och att de hanteras i enlighet med gällande lagstiftning (1998:204), samt EU-direktivet 95/46/EC.

Bellestore lämnar inte ut personuppgifter till tredje part, bortsett från de fall då det är en service gentemot kunden (så som att arrangera leverans av order till kunden). För att läsa vår fullständiga personuppgiftspolicy, klicka här.

 

Minimiorder

Minsta order belopp är 100kr

 

Priser

Alla priser på BelleStore.se är inklusive moms (25%, gäller inom EU). Vi förbehåller oss rätten att löpande ändra priser på samtliga varor i vårt sortiment. Vi har rätten att ändra priser oavsett om det finns en rabattkod eller ej, ökade inköpskostnader eller logistikkostnader kan vara orsak till ändrade priser under året. Alla priser baseras på våra inköpspriser och logistikkostnader. Dessa ändras löpande för oss under året och därför har vi rätten att löpande ändra priser på samtliga varor i vårt sortiment.
Vi reserverar oss för eventuella lagerdiffar samt eventuella felskrivningar. Skulle eventuellt priset vara felaktigt angivet kommer vi höra av oss till dig för godkännande innan beställningen skickas ut, gäller både om priset är för högt eller för lågt felaktigt prissatt. 

 

Reservation

Vi reserverar oss för ev. slutsålda varor samt ev. tryckfel, pris- och valutakursförändringar, konstruktions-, sortiments- och andra förändringar som kan uppstå under en produkts livstid.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda eller att en eventuell lagerdifferanser uppstår innan vi hinner uppdatera hemsidan. Om du köpt en produkt som visar sig vara slutsåld kommer vi ta bort den produkten ifrån din order och skicka resterande produkter du ev har beställt. I vissa fall kan vi kontakta dig innan och meddela produkten är slutsåld.

Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager.

 

Har något i din beställning blivit fel?

Om du fått fel produkt, något är trasigt eller att plomberingen på en plomberad produkt gått sönder när du får din beställning av oss vill vi att du tar ett foto på produkten/produkterna när de ligger packade i lådan tillsammans med orderbekräftelsen så att vi ser vad som blivit fel och skicka ett mail eller ring oss. Detta måste ske senast 2 dagar efter att du hämtat ut ditt paket för att vi ska kunna kontrollera vad som kan ha hänt. Observera att du måste spara orginalemballaget för eventuell utredning.

Vi kontrollerar alltid alla produkter innan de skickas och alla paket vägs hos oss för att få korrekt vikt på paketet, vikten registreras hos oss och hos postnord. Saknas en produkt kommer vi att kontrollpacka en likadan order och se vad vikten blir och jämföra med den vikt ditt paket hade när den hade packats. Vi kontrollerar även med postnord vilken vikt de fick när de vägde paketet.

Kontaktar ni oss senare kan det hända att vi ej kan kontrollera vad som skett om ni t.ex har fått fel produkt. Vi måste få kort på produkterna när de är packade in lådan, vi accepterar inte bild på varorna när de är uppackade utan de ska ligga i sin kartong så som vi packat. Detta för att vi ska kunna se vad som skett vid packning om någon vara skulle saknas. När vi skickat din rätta produkt om du fått fel har man max 2 veckor på sig att skicka tillbaka den felaktiga produkten till oss, görs inte detta blir man debiterad för 2 st produkter.

Om det skulle hända att du får fel produkt men börjar använda produkten trots att du fått fel vara ses det som att man accepterat den produkt man fick om man öppnat och börjar använda den. Har man fått fel produkt måste kontakt med oss ske senast 2 dagar efter att du mottagit ditt paket. Om du råkar öppna förpackningen till produkten och upptäcker det är fel vara som är skickad behöver du spara allt emballage för produkten och EJ använda den felskickade produkten. Vi kommer då skicka den rätta produkten till dig förutsatt att produkten du fått fel är i oförändrat skick och oanvänd. Vi accepterar EJ byte när man öppnat och börjat använda produkten som blivit felskickad.

 

Beställning

Du beställer via webbutiken. Om du skulle behöva hjälp med att beställa kan vi hjälpa dig med det. Ring eller maila oss om du vill ha hjälp.

 

Orderbekräftelse

När din beställning är gjord skickas en bekräftelse från oss via e-post med information om din beställning. Kontrollera alltid att allt stämmer, om något skulle vara fel eller du vill ta bort eller lägga till någon vara måste du kontakta oss direkt. Vid kontakt med oss angående beställning behöver vi veta ditt ordernummer för att kunna hitta på din order snabbare. Har du tex skrivit in fel adress och sedan upptäcker det när vi har skickat din order kostar det 180kr att få det ändrat hos POSTEN (posten tar ut denna avgift för att göra ändringar), det är ingen kostnad vi står för om ni som kund har skrivit fel. Därför måste ni kontrollera ordern direkt när ni får orderbekräftelsen. Var även noga med att skriva in rätt e-post adress eftersom det är till denna som orderbekräftelsen skickas och även sändningsnummer från POSTEN.

Utlämningsställe väljer NI som kund direkt när order läggs och det är inget som vi kan ändra i efterhand. Ska paketet skickas till annan adress skriv tydligt vart den ska skickas. Ska paktet skickas till företaget MÅSTE du välja FÖRETAGSPAKET vid beställning.

 

Betalningsalternativ

- KLARNA Checkout Privat / Företag

Du betalar din order vid beställningstillfället i vår kassa online. Vi använder för din trygghet Klarna som betalningsleverantör. Det gör att du kan välja att betala din order med konto-/kreditkort, delbetalning/avbetalning, faktura i efterskott, swish eller internetbank direkt. Klarna använder sig även av 3D-Secure vilket gör att du ibland måste autentisera dig i kassan. Vill du läsa mer om de olika betalmetoderna som Klarna erbjuder, klicka här.

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är KLARNA som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom KLARNA Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning, swish eller direktbetalning via bank. KLARNA Checkout uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. KLARNA Checkout innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ

När du betalar via KLARNA och väljer faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

- Paypal

Med Paypal kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Paypal uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. Paypal innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.

 

- SWISH

Betalning med SWISH görs i förskott till vårt SWISH konto där en länk öppnas automatiskt i kassan när man väljer swish betalning. Sker inte betalning via länken kommer inte ordern att gå igenom, utan kommer makuleras. Man kan alltså inte betala manuellt till vårt swish konto utan alltid genom länken som öppnas via betalsidan.

 

Leveranssätt & Leveranstid

Alla beställningar behandlas i tur och ordning så som de inkommit till oss. Om beställning skett sent på kvällen eller under en röd dag/helg hanteras den tidigast nästa arbetsdag/vardag.

Vi reserverar oss att inför hög belastning & vid större Helgdagar & Högsäsonger samt kampanjer/REA (Examen/Studenten, Semestern etc.) och även när vårt kontor är stängt kan leveranstiden för ordrar vara längre och beställningarna behandlas i den tur och ordning som dom har inkommit. Vi packar allt så fort vi kan men vid större kampanjer och REA samt helgdagar när vi har stängt kan leveranstiden bli något längre. Vid leveransförsening från vårt lager har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.

Alla leveranser inom Sverige skickas med POSTNORD. Frakt fritt på alla ordrar över 699kr med stadardfrakt, vid ordervärde under 699kr kostar frakten 69kr. Leverans till företaget kostar 129kr. Vi strävar alltid efter att få iväg din order så fort som möjligt. Görs beställningen på en helgdag/röd dag hanteras den tidigast nästkommande vardag. Vid längre leveransförsening från vårt lager har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad. Vi meddelar på startsidan om det är längre leveranstid.

Standardfrakt

  • Fri frakt vid köp över 699kr (efter eventuella rabatter) - annars 69kr i frakt
  • *1-3 vardagar för varor i lager, ordern skickas från oss inom denna tid  (vid röda dagar samt större kampanjer/REA kan leveranstiden vara något längre). 
  • *Vid leverans till postnummer 820 00 och uppåt, samt till Gotland tar det ytterligare en arbetsdag.
  • Skickas till ditt valda ombud, väljer du inte ett ombud kommer det skickas till det som POSTNORD anser är närmast.
  • Leverans med POSTNORD

Hämta ditt paket hos oss

  • Fraktavgift 69kr
  • Beställ före kl.10 helgfri vardag för att kuna hämta samma dag senast kl.15.
  • SMS skickas när ditt paket finns att hämta 
  • Om paketet ej hämtats på utsatt tid skickas det med POSTNORD dagen efter.
  • Legitimation krävs för hämtning

Leverans till företag

  • Fraktavgift 129kr
  • 1-3 vardagar för varor i lager, ordern skickas från oss inom denna tid (vid röda dagar samt större kampanjer/REA kan leveranstiden vara något längre). 
  • Skickas till den angivna adressen du skrivit in vid beställning​
  • Någon måste finnas på plats för att ta emot paketet
  • Leverans med POSTNORD

Expresshantering

  • Fraktavgift 89 kr med leverans till ombud inom Sverige
  • Vid beställning helgfri vardag innan kl.13 packas och skickas din order samma dag och leverans bör ske nästa vardag till ombud*
  • Leverans brukar ske inom 48h om order är lagd innan kl 13 en vardag. Order lagd på en helg hanteras nästkommande vardag.
  • *Vid eventuella oförutsedda händelser hos Posten kan paketet bli försenat. Vi ansvarar ej för eventuella förseningar som orsakas av transportföretaget.
  • Kan EJ användas på förbeställda produkter.
  • Leverans med POSTNORD

Viktigt att tänka på när du skall ta emot din leverans:

  • Du behöver kvittera och signera leveransen

  • Ibland kräver POSTNORD att legitimation uppvisas

  • Du måste välja leveranstid och dag när POSTNORD kontaktar dig för leverans

  • Leveransen sker normalt till dörr

  • Kontrollera att leveransen är hel innan du kvitterar

  • Ska du personligen ta emot ditt paket ber vi dig att vara på plats under utsatt leveranstid

Väljer du Expresshantering får du vanligtvis din leverans dagen efter (om du lägger din beställning en vardag före kl. 13.00)! Vid leverans till postnummer 820 00 och uppåt, samt till Gotland tar det ytterligare en arbetsdag.

 

Vi skickar alla utlandspaket med DHL Express.

  • Leveranstider inom Europa är 2-8 helgfria vardagar.
  • Leveranstider till övriga länder är ca 5-10 helgfria vardagar.
  • Vid ej uthämtat paket med DHL debiteras du frakten du betalade på ordern igen som avgift för ej uthämtat paket. Vill man ha paketet igen får man betal frakten igen.

På vissa varor har vi skrivit att man kan köpa nu och produkten skickas när den finns i lager, vi kommer då skicka ordern så fort vi mottagit leveransen från leverantören.

Är det bråttom för dig att få din order ber vi dig att välja fraktalternativet "Expresshantering" i kassan. Då packar och skickar vi din order ifrån oss samma dag om ordern läggs innan kl.13 en helgfri vardag. Gäller ej förbeställda varor, utan endast för varor i lager.

Leveransförseningar kan förekomma, om någon produkt saknas och väntas komma in inom 1-6 dagar så skickas din beställning så fort varan kommit in. Om den inte skulle komma in inom 1-6 helgfria dagar meddelas ni om försenad leverans. Eventuellt får ni del leverans på det som finns i lager och den resterande produkten när den kommit hem.

När paketet är hämtat av POSTNORD får du ett e-post meddelande som bekräftar att paketet är skickat.

Det är på köparens ansvar att se till att den adress som uppgivits till bellestore.se vid beställningstillfället är korrekt. Vi ansvarar ej för försändelser som skadas eller kommer bort i posthanteringen. 

Vi kan ej påverka fraktbolagens transport, utan när de hämtat paketen hos oss så ligger ansvaret hos POSTNORD eller BUDBEE att leverera paketen till er. Skulle ditt paket dröja mer än 5 dagar från att du beställt vill vi att ni kontaktar oss så vi kan se vad som hänt med ditt paket. 

  • Vi tar inget ekonomiskt ansvar vid eventuella förseningar som fraktbolaget orsakat.
  • Vi ansvarar ej för borttappade försändelser.

 

Ej uthämtade paket

Om en försändelse ej hämtats ut inom 7 dagar kommer den skickas tillbaka till oss på Bellestore. Sker detta kommer du debiteras en administrativ kostnad på 250:-SEK (gäller svenska försändelser). Den avser ersättning för frakten (tur & retur), logistik och administrativ kostnad. Väljer du att få paketet skickat igen debiteras du endast 59kr som, avser frakten. Specialfrakt som snabbare hantering eller företagsfrakt återbetalas ej vid ej uthämtat paket. Utlandspaket med DHL debiteras du frakten du betalade på ordern igen som avgift för ej uthämtat paket. Vill man ha paketet igen får man betal frakten igen. 

Paket som ej hämtas ut utanför Sverige och kommer i retur faktureras DHL Express returfrakt, ev tillägg och tullkostnad.

 

Frakt

Vi har fri frakt på alla ordrar över 699kr inom Sverige. Orderbeloppet måste vara minst 699kr efter eventuella avdrag för erbjudanden eller rabatter. Fraktkostnaden för standardfrakt är 69kr för köp under 699kr.

 

Avisering av ditt paket

När vi skickar ditt paket mailar vi ut ett leveransmail med en länk där du kan spåra din order. Du kan även spåra paketet via postnords app. Dubbelkolla alltid på länken vi skickat vart paketet är ifall du inte fått någon SMS avisering av postnord eller om du inte ser någon uppdatering i appen. Om paketet ej hämtas ut och kommer tillbaka till oss som ett ej uthämtat paket och vi ser på spårningslänken som vi maialt till dig att posten har skickat avisering kan vi ej skicka om ditt paket kostnadsfritt. Utan du behöver då betala 69kr för frakten. 

 

Tillfälligt slut och rest noterade produkter

Det händer ibland att våra produkter tar slut eller blir försenade från leverantören. Vi skriver alltid meddelande på kvittot om så är fallet med någon av de produkterna ni beställt. Vi skriver "restad" eller en stjärna bredvid produkten som är tillfälligt slut och skickar den så fort vi fått in den. Skulle leverans av den saknade produkten dröja meddelar vi er angånde detta och ger er ett nytt preliminärt leveransdatum eller om ni istället önskar ta bort dessa varor från ordern betalar vi tillbaka beloppet för den eller de varor som är restade.

 

Sekretess och säkerhets personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter (personnummer, namn, adress och telefonnummer.) I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet. Vi sparar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att kunna ge dig den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. 
Om du ej vill att vi har din information sparad, om den är felaktig eller ofullständig kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss så ordnar vi det.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Vi kollar alltid alla produkter innan de skickas ut från oss samt att alla paket vägs och vikten registreras hos oss. Skulle du upptäcka skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan.

Hämta INTE ut ett skadat paket! Hämtar du ut det och det skulle saknas varor kan det hända att postnord inte godkänner det om reklamationen till postnord inte kommit in samma dag du hämtat paketet. 

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en reklamtion samma dag du hämtat paketet. Du gör skadeanmälan här: https://www.postnord.se/kontaktaoss/reklamera

Om reklamationen till postnord inte sker samma dag när man mottagit paketet kommer postnord avslå skadeanmälan pga att den kommit in för sent. Det är du som kund som behöver göra skadeanmälan till posten om paketet är trasigt eller att det saknas varor pga paketet gått sönder. Vi ersätter ej för saknade varor/skadade varor när man hämtat ut ett trasigt paket och postnord avslagit reklamationen.

Om du kontaktar oss ang skada på varorna inne i paketet MÅSTE du ta kort på de skadade varorna tillsammans med din ordersedel samma dag du hämtat ut ditt paket. Observera att du måste spara orginalemballaget för eventuell utredning. En skadeanmälan vid skador på ytteremballage måste alltid göras av dig som kund till postnord.

Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (efter 14 dgr), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

 

Garanti & Reklamationsrätt

Vi har 1 års garanti för våra elektroniska produkter. Garantin gäller för fabrikationsfel, inte skador som orsakats av en olyckshändelse eller för att du hanterat varan fel. Garantin blir ogiltig om ändringar, reparationer eller annan åverkan gjorts på produkten av icke‐auktoriserad person.

Du har även reklamationsrätt på produkten i 3 år. Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar konsumenten inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.

Du kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Men vi ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid. 

Ett fel som beror på vanvård, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan Bellestore inte hållas ansvarig för.

Fel som visar sig inom sex månader efter det att varan levererades förutsätts ha funnits vid leveransen om inte annat visas. Om felet visar sig först senare måste konsumenten kunna bevisa att felet funnits redan vid leveransen, det vill säga att det är ett så kallat ursprungligt fel. Vid fel på en produkt behöver man anmäla felet  inom skälig tid från att man upptäckte felet. 2 månader från köptillfället anses alltid inom ”skälig tid”. Det är viktigt att ni skickar tillbaka de defekta varorna, får vi inte tillbaka den defekta produkten inom 14 dagar eller att det uppstår något förhinder så man inte kan skicka tillbaka produkten inom 14 dagar måste man meddela oss om detta annars kommer vi inte hantera garanti/reklamationen.

Vid reklamation har vi i första hand rätt att försöka åtgärda problemet. Det innebär att vi som företag ska ges möjlighet att laga varan eller leverera en annan likvärdig vara. Du kan alltså inte kräva en hävning och dina pengar tillbaka utan att först ge oss en chans att ordna det som är fel. Vi har två försök på oss att försöka laga samma fel på en reklamerad vara.

Vid en reklamation där vi byter ut produkten till en ny förlängs inte garantin men du får 3 års reklamationsrätt från den dagen vi bytt ut din produkt.

 

Reklamation

Du som privatkund har reklamationsrätt i vanlig ordning enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt. Eventuella reklamationer skall anmälas till Bellestore snarast inom 3 veckor från varans köp eller inom skälig tid från att det felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid inom ”skälig tid” ( för färskvaror som tex lim eller lashlift/browlift vätskor) ska reklamation ske inom 1v från att man mottagot varan). Reklamationsrätten är 3 år. Konsumenten ersätts för returfrakt vid reklamation om man inte använder vår returfraktsedel. Vid reklamation rekommenderar vi att ni mailar till help@bellestore.se för handläggning av din reklamation, men ni kan kontakta oss på annat sätt. Uppge kontaktuppgifter samt artikelnummer eller ordernummer på det som Du önskar reklamera. Förutsatt korrekt anmälan meddelar vi er beslut om första åtgärd.

Det är viktigt att ni skickar tillbaka de defekta varorna, får vi inte tillbaka den reklamerade produkten inom 14 dagar eller att det uppstår något förhinder så man inte kan skicka tillbaka produkten inom 14 dagar måste man meddela oss om detta annars kommer vi inte hantera reklamationen. Vi kan kräva sjukintyg i fall anledningen är sjukdom. Vid reklamation skall merparten av produkten finnas kvar om man hävdar fel på produkten. Man kan ej ha använt mer än 20% av produkten och sedan hävda en reklammation. Vid reklamation har man rätt att få varan utbytt eller reparerad, men om man t.ex använt mer än 20% av en vara kan man ej kräva en ny produkt, då man redan förbrukat 20% av produkten. Man får ej heller använda produkten så att det eventuellt kan uppkomma skador som inte hör till reklamation. Du som konsument ansvarar för försöka begränsa förlusten eller skadan av produkten. Till exempel får konsumenten inte förvärra ett fel på varan genom att använda den. Använder konsumenten ändå varan får konsumenten betala motsvarande del av förlusten. Oavsett när du reklamerar är det du som måste kunna styrka att det faktiskt finns ett fel som funnits från början. Produkten ska skickas tillbaka till oss i sin orginalförpackning för att vi ska kunna undersöka vad som skett. På vissa produkter finns information på förpackningen som vi behöver vid en reklamation.

Man får under inga omständigheter göra någon åverkan på produkten som tex öppna och undersöka produkten själv för att försöka laga den (gäller elektroniska produkter främst). Har man skruvat/öppnat upp produkten kan man inte reklamera denna då fabriken / leverantören inte tar något ansvar för att man själv har varit där och tex skruvat.

Tänk på att om du reklamerar en vara som inte har ett ursprungligt fel, kan du ha ett ansvar för kostnaden för undersökningen. Om en inskickad vara visar sig vara hel eller inte är en godkänd reklamation kommer vi att ta ut en undersökningsavgift om 150kr plus returfrakt ( 69kr för paket under 2,5kg, 159kr för paket  2,5-5kg, 259kr för paket 5-8kg, innan varan skickas tillbaka till dig.

En reklamation betyder att produkten är defekt, och för att det ska gälla som reklamation måste produkten ha något fabrikations fel. Anledningen till reklamationen kan tex. inte vara att den inte motsvarade förväntningarna. Du bör undersöka alla produkter noggrant när du får din order för att vara säker på att de är felfria. Tex är det ett lim och limmet är dåligt när ni öppnar flaskan så skall man reklamera den direkt när man upptäcker det. Men om man använt mer än hälften av limmet och det gått mer än 2-3 månader kan man ej reklamera. Lim håller inte jättelänge när man öppnar och tar ut lim hela tiden. Limmet reagerar på syre vilket gör att ju mer du öppnar flaskan ju kortare livslängd får limmet. Vi önskar få kopia på kvittot eller ditt order nummer när ni kontaktar oss, detta för att vi ska ha koll på vad som returneras och även kunna ge er ett returnummer som ni ska bifoga med den returnerade produkten. 

För att göra en reklamation vänligen fyll i formuläret på: http://bellestore.se/reclaim-application/ 

Vi återkommer med ett returnummer inom ca 48h efter att ni fyllt i formuläret. Efter ni fått mailet med returnummer kan ni skicka tillbaka produkten med den bifogade returfraktsedeln (ni fått i ett separat mail) till oss. Produkten som ska tillbaka till oss ska vara väl inpackad, ej enbart i plastpåse. Detta för att vara säker på att produkten skyddas under transporten.

Observera att erhållande av returnummer ej betyder att det är en godkänd reklamation.

Vid reklamation skickar vi en returfraktsedel till er via mail efter kontakt med oss. Därefter måste produkten ha inkommit till Bellestore inom 2v från att man har kontaktat oss ang reklamationen. Vid en eventuell tvist kommer vi följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Hanteringstiden på reklamationer är ca 30 dagar, detta för att vi ska hinna kontrollera samt kontakta fabrik om det behövs. Vid reklamation av en produkt har vi i första hand rätt att försöka åtgärda det aktuella problemet. Det innebär att vi som företag ska ges möjlighet att laga varan eller leverera en annan likvärdig vara. Du kan alltså inte kräva en hävning och dina pengar tillbaka utan att först ge oss en chans att ordna det som är fel. Vi har två försök på oss att försöka laga samma fel på en reklamerad vara.

Vi har ingen möjlighet att erbjuda låneprodukt vid reklamation utan vi strävar efter att kontrollera din produkt så fort vi kan för att kunna reparera, byta ut eller återbetala dig som kund. 


Beställningsvaror

Vid köp av en beställningsvara gäller ej öppet köp/ångerrätt. Produkten finns inte i vårt ordinarie sortiment och köps in när du som kund lagt en order. Den är med andra ord specialbeställd till dig som kund efter att du lagt din beställning.

 

Tvist

Bellestore.se följer alltid svensk lagstiftning. I händelse av tvist följer Bellestore.se alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vid en nationell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden. I övriga fall så finns Europeiska Kommissionens online-plattform (ODR) att tillgå för tvistlösning. Mer information gällande lösningar finner ni på ODR's hemsida. https://webgate.ec.europa.eu/odr/

Vi följer ARNs rekommendationer. Vid eventuella tvister kan du som konsument kontakta ARN via arn.se eller post:

Allmänna reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

 

Byte / Retur

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som privatperson (gäller ej företag, gäller även dig med enskild firma) rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och vi behöver inte ha någon anledning (inom Sverige) enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. De 14 dagarna räknas ifrån den dagen du har hämtat ut ditt paket. Detta förutsatt att produkten och förpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej öppnad eller skadad. Om produkten är förstörd eller använd så kommer produkten inte att återbetalas. Du har rätt att undersöka produkten försiktigt men förpackningen produkten ligger i måste vara hel när den skickas tillbaka till oss. Detta gäller ej för beställningsvaror som ni kan läsa om ovan. Beställningsvaror är varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment och därför har man ej öppet köp eller ångerrätt på dessa.

Vi står för returfrakt vid byte (inom Sverige) och reklamationer medans du som kund står för returfrakten vid Ångerrätt och retur. Vi skickar en returfraktsedel till er via mail. Vid nyttjande av vår returfraktsedel kommer vi att debitera dig 69kr (för paket under 2,5kg) när vi mottagit din retur. Detta gäller inte vid reklamationer och byten. Vid byte behöver du lägga en ny order inom 24h från att du meddelat oss om bytet, samt skicka tillbaka den produkt du ej vill ha. Vi kommer reglera eventuell fraktkostnad som lagts till på din bytesorder när den hanteras av oss. När den returnerade produkten kommit in regleras fakturan. Kvitto eller kopia på ordern måste medfölja produkten vid inskick av produkten till oss. Kontakt med oss måste ske innan en vara skickas tillbaka, ni får då ett returnummer av oss som ni måste bifoga med returen.

  • Paket som väger upp till 2,5kg kostar returfrakten 69kr
  • Paket som väger 2,5-5kg kostar returfrakten 159kr
  • Paket som väger 5-8kg kostar returfrakten 259kr

Produkten ska skickas tillbaka inom 14 dagar från att du meddelat oss att du vill ångra köpet, om detta inte sker gäller inte ångerrätten längre.
Om returen, byte eller reklamationen skett felaktigt dvs ingen kontakt med oss innan eller kvitto och returnummer som saknas förbehåller vi oss rätten att avstå återbetalning av varans värden.

Fria byten gäller endast om du vill byta till en annan variant av samma produkt/modell. Vid byte till annan modell hanteras ärendet som retur.

Retur vid 2 för 1 eller 3 för 2 - kampanjer 

Vill du returnera delar av erbjudandet sker ingen återbetalning. För återbetalning måste alla produkter som ingår i erbjudandet returneras. Allt på ordern måste returneras även om man skulle ha nyttjat erbjudandet fler ggr genom att tex köpa 4st produkter och betalt för 2st. Vill man behålla något i ordern som har tex 2 för 1 kampanj behöver man lägga en ny order på de varorna man ej vill returnera, vi kommer då återbetala för den första ordern där returen skett. Detta för att allt ska stämma för dig som kund och även i vårt system.

Observera att ångerrätten (av hygieniska skäl) inte gäller om produkten är öppnad eller att ev plombering vi sätter på vissa produkter är bruten. 

Förpackningen på de varor som du önskar återköp på MÅSTE vara obruten och ej skadad!

Är plomberingen vi sätter på vissa produkter bruten, produkten är öppnad och använd gäller EJ öppetköp!

Produkten ska med andra ord vara i nyskick/oöppnad och komplett som den var när du mottog den.

Undantag för kläder de får man öppna och prova men EJ använda, har de blivit smutsiga när man provat så gäller EJ öppet köp samt att de ska även returneras korrekt vikta i den påse/förpackningen de levererades i. 

Vi står endast för returfraksedel vid byte och reklamation inom Sverige. 

Alla köp är slutgiltiga och det är endast ett fåtal produkter kan returneras eller bytas ut. Produkten får inte vara använd och förpackningen ska vara hel och i samma skick som när du fick den. 

Produkten som ska skickas tillbaka till oss ska vara väl inpackad i tex vadderat kuvert eller kartong, ej enbart i plastpåse och kuvert. Detta för att vara säker på att produkten skyddas under transporten. Vi tar inget ansvar för produkter som skadas under transport utan de ska vara i oförändrat skick när vi får de.

OM din retur eller byte ej blir godkänd kommer vi skicka tillbaka din produkt till dig med spårbarförsändelse.

För att göra en retur eller byte vänligen fyll i formuläret på: http://bellestore.se/reclaim-application/. Vi återkommer med ett returnummer inom ca 48h efter att ni fyllt i formuläret. Efter ni fått returnummer kan ni skicka tillbaka produkten till oss med den returfraktsedel som medföljer i paketet.

Observera att vi ej hämtar ut paket mot postförskott eller hos ombud

Vid nyttjande av vår returfraktsedel kommer vi att debitera dig 59kr (för paket under 2,5kg)när vi mottagit din retur. Detta gäller inte vid reklamationer och byten. 

Om du som kund väljer att skicka in returen/bytet på annat sätt än med returfraktsedel från oss, måste du se till att paketet skickas direkt till oss som, företagspaket och INTE till ett ombud. Om paketet kommer till ett ombud kommer vi EJ att hämta ut det. Detta kan medföra att din retur kan bli försenad, vilket kan medföra att returen inte blir godkänd om den kommer in vårt lager senare än 2v efter att ni kontaktat oss om returen. 

Om den returnerade produkten / produkterna är smutsiga (smink etc) eller skadade, krediterar vi kunden 30 % av ursprungsfakturan.


Vi tar inget ansvar för produkter som skickas tillbaka utan tidigare överenskommelse eller paket skickade utan kollinummer!
Returer, byten och reklamationer skickas efter ni erhållit returnummer till oss på adress:

Bellestore AB
Slakterigatan 10
721 32 Västerås

Vill du hellre skriva brev kan du istället använda Konsumentverkets ångerblankett för att ångra ditt köp, som du skickar med brev till oss. Berätta gärna om orsaken till att du vill ångra ditt köp.

 

Returnera ett paket utanför Sverige

Vi säljer inom EU och Norge och alla returer som sker internationellt bekostas av kunden. Kontakta oss på helo@bellestore.se för information om kostnaden för returfrakten.

 

Företag och ångerrätt

Ångerrätten gäller inte företag

 

Återbetalning

Du som konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt och reklamation. Återbetalning sker så fort som möjlig, dock senast 14 dagar från det att vi mottagit den returnerade produkten. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas exkl. frakt och ev avgifter. Returfrakt står du som konsument själv för när det gäller öppetköp och vi kommer då debitera dig 69kr (för paket under 2,5kg) för returfrakt om du nyttjat vår returfraktsedel. Har du valt att betala med SWISH eller paypal behöver vi ha ditt kontonummer för att kunna sätta tillbaka pengarna. Skulle du redan hunnit betala fakturan ifrån KLARNA ber vi dig att skriva ner ditt kontonummer på en lapp som du bifogar produkten.

  • Paket som väger upp till 2,5kg kostar returfrakten 69kr
  • Paket som väger 2,5-5kg kostar returfrakten 159kr
  • Paket som väger 5-8kg kostar returfrakten 259kr

Vid ej uthämtat paket kommer fakturan justeras när paketet kommit i retur till oss och du som kund kommer bli debiterad 250kr i avgift för det ej uthämtade paketet.

Vid godkänd reklamation där vi inte kunnat byta ut eller laga produkten återbetalar vi produktens värde inom 30 dagar från att vi mottagit produkten. Vi byter eller lagar produkten vid reklamation i första hand. Vi återbetalar ej fraktalternativ för expresshantering eller leverans till företag. Vi står alltid för returfrakten för att skicka ersättningsprodukter till dig när vi mottagit den defekta varan.

 

GDPR (Personuppgiftslagen)

Din integritet är viktig för oss. Hos oss ska du känna dig trygg. Därför är vi på Bellestore.se noga med att följa tillämplig dataskyddslagstiftning t ex den europeiska dataskyddsförordningen (GDPR) (General Data Protection Regulation) vilket den 25 maj 2018 ersätter personuppgiftslagen (PUL).

 

Rabattkoder & Erbjudanden

Rabattkoder gäller på ordinarie pris. Rabattkoder eller andra erbjudanden kan EJ användas tillsammans med andra erbjudanden, på redan nedsatta produkter eller tillsammans med andra rabattkoder. 

Alla rabatter och erbjudanden med en giltighetstid gäller endast under angiven tidsperiod. Köp genomförda utanför en rabatt eller erbjudandeperiod kan inte justeras i efterhand. Eftersom rabatter eller erbjudanden kan ha en giltighetstid medför det att priser efter aktuell tidsperiod kan höjas (normalt tillbaka till ordinarie priser).

Endast en rabattkod kan användas på en order. Misstänker vi att en kod använts felaktigt eller att personen som använt en kod inte har rätt till den koden, tex genom att vi gett ut en kod i samband med tex tävling klassas det felaktiga användandet som bedrägeri och kommer polisanmälas.

Alla eventuella rabattkoder måste skrivas in i kassan vid beställning. En rabattkod kan ej läggas in i efterhand på redan lagd order.

Har en rabattkod används felaktigt t.ex att koden har gått ut eller tillsammans med en annan rabattkod kan vi makulera ordern i sin helhet eller ta bort rabattkoden från ordern. Ordern är slutförd när vi aktiverat köpet hos t.ex klarna och skickat din order och innan dess kan vi komma att ta bort en felaktigt använd rabattkod om vi upptäcker att man använt en kod felaktigt.

Rabattkoder gäller EJ utbildningar. En manuell kontroll sker av alla ordrar där det finns en utbildning bokad. Upptäcker vi att man nyttjat en rabattkod felaktigt kommer koden att makuleras på den köpta utbildningen, eventuella produkter som är köpta på samma order kommer få behålla rabatten. Om fakturan är aktiverad hos KLARNA för en order där man har nyttjat en rabattkod för utbildning kommer man få en faktura på resterande belopp. Rabattkoden kan felaktigt gå in på en order med utbildning men det betyder inte att man är berättigad till att använda rabattkoden för utbildningen. Rabattkoder gäller EJ för utbildningar.

Om en rabattkod skulle gälla för utbildningar kommer det stå tydligt att koden gäller utbildningar, annars gäller inte rabattkoder för utbildningar.

Köp 3 betala för 2 kan ej kombinderas med andra erbjudanden, lägger man in en rabattkod i kassan försvinner erbjudandet med köp 3 betala för 2.

Alla erbjudanden kan endast användas var för sig och aldrig kombineras med andra!

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Avtalskund / Företagskund

Företagskunder som har registrerat företag med F-skatt sedel kan ansöka om att bli avtalskund på hemsidan. Detta innebär att du som avtalskund alltid får den bestämda rabatten. Kontakta oss på help@bellestore.se om du är intresserad av att handla som avtalskund. Som avtalskund kan man ej nyttja andra rabatter eller erbjudanden när man är inloggad som avtalskund. Man samlar bonuspoöngs som vanligt.

 

Bonussystem

För att kunna nyttja vårt bonussystem måste ni vara registrerad kund hos oss med eget inlogg på vår sida. När ni lägger beställning som inloggad kund kommer ni erhålla poäng på varje krona som ni handlar för. Du får bonuspoäng för varje krona du handlar för. Vid inlösen av bonuspoängen motsvarar 25 bonuspoäng en krona. Du kan använda poängen direkt i kassan vid köp, du kommer då se dina eventuella intjänade poäng i kassan.

Vi kan ej registrera bonus i efterhand utan för att erhålla bonus på ert köp krävs det att ni är inloggad när köpet slutförs.

Återförsäljare kan ej nyttja vårt bonussystem.

Man kan ej nyttja inlösen av bonuspoäng med andra erbjudanden eller rabattkoder.

 

Utbildningar

Vid köp av utbildning återbetalas inte anmälningsavgiften vid avbokning av kurs, endast giltigt läkarintyg godkänns för att få tillbaka anmälningsavgiften. Om något oförutsett uppstår som gör att du måste boka om datumet för utbildningen skall du höra av dig minst 2 veckor innan start för att boka nytt datum. Pris och anmälningsavgift finns beskrivet under respektive kurs.

Om du valt att först betala anmälningsavgiften och betala resterande belopp senare måste slutbetalningen göras senast 1 vecka innan kursstart. Du lägger då "slutbetalning" i kassan och väljer betalsätt. Om detta inte görs senast 1v innan kursen startar blir man automatiskt avbokad från kursen.

Om en elev inte uppfyller de krav och mål som finns bestämda har vi på Bellestore rätt att underkänna eleven. Kraven är att eleven ska behärska och kunna det som har gåtts igenom på utbildningsdagen/dagarna. Vissa utbildingar innefattar både teoretiskt prov samt praktiskt prov. De praktiska proven eleven gör ska göras enligt det som vi lärt ut och gått igenom på utbildningen. Vilka exakta kriterier som läraren går efter är inget som eleven får tillgång till utan eleven ska bevisa att denna förstår och kan den teknik och teori vi lärt ut samt arbetar på ett säkert och korrekt sätt. Samtlig information finns i kurskompendiet som eleven får på utbildningen, det är elevens ansvar att läsa häftet efter kursen inför sitt slutprov. Vi har rätt att underkänna eleven om denna inte gör som vi lärt ut och erbjuder då en ny dag för slutprov mot en kostnad om 500kr.

Bilder för bedömning ska mailas till utbildning@bellestore.se. Både före och efter bilder ska skickas in för att vi ska kunna bedömma de på rätt sätt. Bilderna måste vara tydliga och får ej vara suddiga eller mörka. Svar på bilderna skickas inom 1-4v beroende på belastning. Önskar eleven snabb återkoppling måste denne ringa oss när bilderna är inskickade så vi kan ta tag i bedömningen direkt. Har eleven andra viktiga frågor ska dessa mailas till help@bellestore.se eller så ringer eleven till oss på 010-2070690, man kan inte skicka in produktfrågor till utbildning@bellestore.se. Den är endast till för bedömning av bilder.

Vi ansvarar ej för att eleven ska fullfölja sin utbildning och skicka in sina bilder utan det är elevens ansvar att skicka in sina bilder för att kunna slutföra utbildningen och få sitt certifikat. Trainee certifikatet som vi ger ut för utbildningar som kräver övning hemma och bedömning av bilder gäller 1 år från att det utfärdats. Vi förlänger inte dessa trainee certifikat utan giltig anledning.

Som elev får man inte använda de tekniker och kursmaterial som man får på kursen i syfte att lära ut till andra personer. Kursmaterialet är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej kopieras eller användas vidare, görs detta utan godkännande från oss kommer rättsliga åtgärder att vidtas.

Genom att dessa villkor accepteras i kassan får du ej heller lära ut tekniken vidare som vi lär ut på våra utbildningar på 24 månader.

Vi accepterar inte överhuvudtaget att du lär vidare de tekniker du lärt dig på din kurs hos oss på Bellestore eller hos någon av våra utbildare, gör du detta genom att utbilda vidare i samma utbildning / behandling inom 24 månader från du köpt din kurs hos oss kommer du bli debiterad 8 000 SEK för varje elev som du utbildar.

 

Onlineutbildning 

Vid köp av onlineutbildning. Skickas länk eller inbjudan till kundens angivna mailadress. Länk eller inbjudningslänk skickas oftast omgående under vardagar mellan kl 09-15 till kundens angivna mailadress. Görs beställningen efter 15.00 eller på helger skickas länk eller hemsida nästkommande vardag. All kopiering utöver ditt privata bruk är förbjuden. All kopiering och otillbörlig vidarespridning är förbjuden. Du är själv ansvarig för att utbildningsfilmen / onlineutbildning och innehållande material inte sprids vidare till annan användare. Om vårt utbildningsmaterial du fått tillgång till online hamnar på t.ex exempel sociala medier, messenger, hemsida, epost och filen kan spåras till dig, kommer du bli debitterad 10 000 SEK för varje delning. 

 

Sälja våra produkter vidare?

Det är endast godkänt att sälja våra produkter i butik/skönhetssalong. Försäljning av produkter som köpts av oss eller försäljning av produkter från något av våra varumärken är strängt förbjudet. Sker detta utan skriftligt godkännande kan du bli skyldig att betala skadestånd. 

 

Force Majeure

Under force majeure skjuts bellestore.se's förpliktelser upp. Om perioden då force majeure råder är längre än 2 månader äger såväl du som kund och bellestore.se rätten att häva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat statliga åtgärder eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt, embargo, brand eller översvämning, sabotage, olyckshändelse, krig, naturkatastrofer, sjukdom hos personalen, trasportstörigar, strejker, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer. I force majeure ingår också regeringsbeslut som påverka marknaden negativt och produkter, till exempel begränsningar, varningar, förbud, etc.

 

Övrigt

Vi förbehåller oss alltid rätten att neka en order som vi anser inte är korrekt, t.ex. p.g.a. felaktig rabatt eller felaktigheter i vårt butikssystem. Du som kund informeras alltid vid en cancellering av order samt orsaken till att ordern nekas.

Klagomål eller beröm avseende Bellestore´s tjänster eller produkter ser vi gärna att ni omgående meddelar vår kundtjänst.

 

Bolagsinformation

Bellestore AB

Org. nr: 556976-7097

Momsregistreringsnummer: SE55697670970

  


Produkter

Handla

Information