CartVarukorgen ( 0 )
Moms visas:

Retur, byten & reklamation

Hos Bellestore har du full retur- och bytesrätt i 14 dagar.

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och vi behöver inte ha någon anledning. Detta förutsatt att produkten och förpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej öppnad eller skadad. Om produkten är förstörd eller använd så kommer produkten inte att återbetalas. Du har som kund självklart rätt att utan kostnad prova kläder om du köpt det av oss. När du skickar tillbaka en produkt så är det viktigt att den är i samma skick som när du fick den. Gäller det kläder ska de vara vikta på ett korrekt sätt i originalpåsen. För att göra en retur så klickar du här för att göra en retur, byte eller reklamation!

 

Ångerrätt

Vi på Bellestore hoppas att du som kund alltid ska bli nöjd med det du beställer från oss, men ibland kan det hända att du av någon anledning ångrar dig och då har du alltid 14 dagars ångerrätt. Tiden som du har på dig att ångra ditt köp kallas ångerfrist. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tar emot dina varor.

  • Observera att ångerrätten (av hygieniska skäl) inte gäller om produkten är öppnad eller att ev plombering vi sätter på vissa produkter är bruten. 
  • Förpackningen på de varor som du önskar återköp på MÅSTE vara obruten och ej skadad!
  • Är plomberingen vi sätter på vissa produkter bruten, produkten är öppnad och använd gäller EJ öppetköp!
  • Produkten ska med andra ord vara i nyskick/oöppnad och komplett som den var när du mottog den.
  • Kläder de får man öppna och prova men EJ använda, har de blivit smutsiga när man provat så gäller EJ öppet köp samt att de ska även returneras korrekt vikta i den påse/förpackningen de levererades i. 

I din leverans får du med en förbetald returetikett som du kan använda vid ett återsändande till oss. Länken där du registrerar din retur finner du här.

Återbetalning sker senast 30 dagar från den dag då vi mottagit din produkt.

I paketet ligger en blankett för ångerrätt/byte/reklamation som du ska fylla i. Om du tappat bort den kan man använda Konsumentverkets standardformulär som du kan ladda ner här: ångerblankett.

 

Retur

Du har full retur-och bytesrätt i 14 dagar hos oss och vid retur står du som kund för returkostnaden. I din leverans ligger en förbetald returetikett som du kan använda för att skicka tillbaka din retur till oss, vid användande av den förbetalda returetiketten kommer vi dra av 49kr för returfrakt på den order du returnerar produkter på. För att registrera en retur så trycker här. Fyll i lappen om retur som medföljer din order och lägg i paketet. När du har har fått svar av oss att vi registrerat din information om retur så klistrar du på den förklistrade returetikett “Return Drop Off” som du hittar i paketet. Den ska klistras på utanpå paketet, och se till att sätta den över eventuell gammal etikett.

Produkten som ska tillbaka till oss ska vara väl inpackad i tex vadderat kuvert eller kartong, ej enbart i plastpåse. Detta för att vara säker på att produkten skyddas under transporten. Vi tar inget ansvar för produkter som skadas under transport utan de ska vara i oförändrat skick när vi får de.

Viktigt att rätt "Return Drop Off" används. Det måste vara den returetikett som tillhör den aktuella returen. Har du den inte kvar ber vi dig att kontakta kundtjänst så hjälper dem dig. Lämna sedan in paketet till ett Postnord ombud. Spar inlämningskvittot som du får, det är ditt kvitto på att du har lämnat ifrån dig returen. När din retur har hanterats av oss så återbetalar vi dig genom det betalsätt du använt. Har du betalt genom Klarna sker återbetalning genom dom men har du betalt med swish eller paypal kommer vi att göra en återbetalning via bank till dig. i kommer kontakta dig för att få ditt kontonummer. 

Om vi inte skulle hinna hantera din retur innan din faktura förfaller så kan du gå in och pausa den. Detta är kostnadsfritt och görs smidigt genom att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller genom att du loggar in på “Mitt Klarna” (klicka här).  Logga in här eller i klarnas app och klicka på “Rapportera retur” på den faktura det gäller. Sedan väljer du “Jag har returnerat mina varor”. När vi får tillbaka din retur justerar vi fakturan och du får en bekräftelse från Klarna via e-post. Det går inte att pausa fakturan efter angivet förfallodatum. Genom att pausa fakturan slipper du ligga ute med pengar och det skickas en uppdaterad faktura till dig när returen är hanterad.

 

Byte

För att byta en produkt så behöver du först meddela oss att du vill göra ett byte och sedan lägga en ny order på det du önskar byta till inom 24h. 

Genom att lägga en ny beställning så får du hem den önskade produkten snabbare. Men med en ny beställning kommer även en ny betalning/faktura. Det du skickar tillbaka kommer att hanteras precis som vid en retur. Skicka tillbaka produkten du inte vill ha med den förbetalda returetikett som medföljer din beställning. Produkten som ska tillbaka till oss ska vara väl inpackad i tex vadderat kuvert eller kartong, ej enbart i plastpåse. Detta för att vara säker på att produkten skyddas under transporten. Vi tar inget ansvar för produkter som skadas under transport utan de ska vara i oförändrat skick när vi får de.

Om det skulle tillkomma fraktkostnad eller andra priser på bytesordern så justerar vi på kundtjänst detta åt dig förutsatt att bytes ordern läggs inom 24h från att du meddelat oss om bytet. Bytes ordern måste läggas i samma namn annars behöver du kontakta oss så vi kan se att ett byte skett. Har en rabattkod nyttjats på första ordern kommer vi flytta över eventuell rabatt till bytes ordern.

 

Reklamationer och fel

Bellestore följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer (konsumentverket.se.) Om du vill reklamera en vara så ber vi dig att gå in här

 

Betalning med Klarna

Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerat en eller flera varor. Du kan inte själv dra av värdet för de returnerade varorna eller vänta med att betala tills din retur hanterats och din faktura justerats. Bellestore står inte för eventuella avgifter p.g.a. försenad betalning. 

Om du har betalat din order med faktura och behöver returnera varor rekommenderar vi att du pausar din faktura. Detta är kostnadsfritt och görs genom att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller genom att logga in på “Mitt Klarna” (klicka här). “Mitt Klarna” finns även som app. Logga in här eller i appen och klicka på “Rapportera retur” på den faktura det gäller. Därefter väljer du “Jag har returnerat mina varor”. När vi får tillbaka din retur justerar vi fakturan och du får en bekräftelse från Klarna via mail. Det går inte att pausa fakturan efter angivet förfallodatum. Genom att pausa fakturan slipper du ligga ute med pengar och det skickas ut en uppdaterad faktura när returen är hanterad.

 

Återbetalning

Beroende på hur du har betalat din order så återbetalar vi dina pengar på olika sätt inom 30 dagar från att vi mottagit din produkt. Om du betalat din order med kort återförs pengarna till samma konto som köpet gjordes ifrån. Från det att en återbetalning registrerats kan det ta upp till 14 dagar innan pengarna syns på ditt konto. Vid betalning via faktura så dras den returnerade varusumman av från din faktura automatiskt och en ny faktura skickas till dig. Du betalar sedan kvarvarande belopp via din nya faktura om du valt att behålla någon vara. Om du redan betalt din faktura så skickas ett återbetalnings mail till dig från Klarna där uppgifter för återbetalning efterfrågas. Mailet skickas normalt 1-3 arbetsdagar efter att din retur hanterats av oss. Har du betalt med paypal eller swish kommer vi be om ditt kontonummer för att kunna göra återbetalningen.

Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerar en eller flera varor. Samtliga återbetalningar på order där man valt att betala med Klarna hanteras av vår betalpartner Klarna. Vid frågor som rör återbetalning ber vi dig att ta kontakt med Klarna direkt: 08-120 120 10

 

Om en tvist uppstår

Om en tvist skulle uppstå som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se). Vi följer alltid deras rekommendationer!

  


Produkter

Handla

Information