- KLARNA Checkout Privat / Företag
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är KLARNA som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom KLARNA Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. KLARNA Checkout uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. KLARNA Checkout innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ
När du betalar via KLARNA och väljer faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Payson /Paypal
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se. Payson/Paypal uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. Payson/Paypal innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.
- SWISH
Betalning med SWISH görs i förskott till vårt SWISH konto där en länk öppnas automtiskt i kassan när man väljer swishbetalning. Sker inte betalning via länken kommer inte ordern att gå igenom, utan kommer makuleras. Man kan alltså inte betala manuellt till vårt swishkonto utan alltid genom länken som öppnas via betalsidan.
- Faktura via NOX Finans
Betalningstid 10 dagar. Vid betalning med NOX Finans kommer ordern att hanteras efter att kreditupplysningen blivit godkänd. Vi gör inga fakturor genom NOX Finans till privatpersoner utan man måste ha ett registrerat företag för att använda detta betalsätt. Om man inte betalar fakturan till NOX Finans i tid kommer den skickas vidare till INKASSO och senare till Kronofogden.
Alla beställningar behandlas i tur och ordning så som de inkommit till oss. Om beställning skett sent på kvällen eller under en röd dag/helg hanteras den tidigast nästa arbetsdag/vardag. Vi reserverar oss att inför & vid större Helgdagar & Högsäsonger samt kampanjer/REA (Examen/Studenten, Semestern etc.) och även när vårt kontor är stängt kan leveranstiden för ordrar vara längre och beställningarna behandlas i den tur och ordning som dom har inkommit.
Alla leveranser inom Sverige skickas med POSTNORD. Frakt fritt på alla ordrar över 599kr med leverans till ombud, orderbelopp under 599kr kostar frakten 69kr. Leverans till företaget kostar 129kr. Vi strävar alltid efter att få iväg din order så fort som möjligt. Görs beställningen på en helgdag/röd dag hanteras den tidigast nästkommande vardag.
Vi skickar alla utlandspaket med DHL Express.
På vissa varor har vi skrivit att man kan köpa nu och produkten skickas när den finns i lager, vi kommer då skicka ordern så fort vi mottagit leveransen från leverantören.
Är det bråttom för dig att få din order ber vi dig att välja fraktalternativet "Snabbare Hantering" i kassan. Då packar och skickar vi din order ifrån oss inom 24h.
Leveransförseningar kan förekomma, om någon produkt saknas och väntas komma in inom 1-6 dagar så skickas din beställning så fort varan kommit in. Om den inte skulle komma in inom 1-6 helgfria dagar meddelas ni om försenad leverans. Eventuellt får ni del leverans på det som finns i lager och den resterande produkten när den kommit hem.
När paketet är hämtat av POSTNORD får du ett e-post meddelande som bekräftar att paketet är skickat.
Det är på köparens ansvar att se till att den adress som uppgivits till bellestore.se vid beställningstillfället är korrekt. Vi ansvarar ej för försändelser som skadas eller kommer bort i posthanteringen.
Vi kan ej påverka POSTNORDS´s transport, utan när de hämtat paketen hos oss så ligger ansvaret hos POSTNORD att leverera paketen till er. Skulle ditt paket dröja mer än 5 dagar från att du beställt vill vi att ni kontaktar oss så vi kan se vad som hänt med ditt paket.
Vi ansvarar ej för borttappade försändelser.
Om en försändelse ej hämtats ut inom 14 dagar kommer den skickas tillbaka till oss på Bellestore. Sker detta kommer du debiteras en administrativ kostnad på 250:-SEK. Den avser ersättning för frakten (tur & retur), logistik och administrativ kostnad.
Vi har fri frakt på alla ordrar över 599kr inom Sverige. Fraktkostnaden är 69kr för köp under 599kr. Ordern måste ha ett totalbelopp på minst 599kr efter ev. rabatt för att det ska vara fraktfritt.